موسسه پردازشگران

تماس با ما

02

راهنمای کسب و کار موفق IT

01

راهنمای کسب و کار موفق IT

راه انداختن یک کسب و کار در صنعت IT مثل هر حوزه دیگری در عرصه بیزینس نیازمند رعایت اصولی است که در کلیه حوزه های تجارت ، صنعت و بازرگانی یکسان و مشترک هستند .

آغاز کردن و مدیریت یک کسب و کار نیازمند انگیزه و استعداد است ، علاوه بر این نیاز به تحقق و برنامه ریزی دارد . با اینکه اشتباهات اولیه همیشه خطرناک نیستند برای به دست آوردن برتری های شما به مهارت ، انظباط و تلاش های فراوان نیاز خواهید داشت .

پس حتماً قبل از اینکه راه بیفتد و برای رسیدن به آرزوهای جاه طلبانه تان مستقیم و یک راست به سراغ ثبت یک شرکت یا خرید یک مغازه بروید ، اول کمی وقت بگذارید تا اهداف شخصی و تجاری تان را بررسی و ارزیابی کنید .

در مرحله بعد باید از این اطلاعات برای نوشتن یک طرح تجاری جامع و برنامه ریزی شده استفاده کنید تا به کمک آن بتوانید به اهدافتان برسید .

تهیه یک طرح تجاری شما را مجبور می کند در برخی مسائل مهمی که شاید قبلاً آنها را نمی دیدید و متوجه شان نبودید ، تعمق کنید .

مطمئن باشید بعد ها وقتی از کارتان درآمد کسب کردید ، این برنامه ریزی تبدیل به یک ابزار با ارزش می شود و به وسیله آن می توانید به موفقیت دست یابید .

شروع کنید .

۱-انگیزه ها و دلایل تان را برای راه اندازی یک کسب و کار شخصی فهرست کنید .

برخی دلایل معمول برای آغاز یک کار عبارتند از :

. اینکه رئیس خودتان باشید .

. اینکه از نظر مالی مستقل باشید .

. اینکه آزاد باشید و بتوانید با خلاقیت خودتان از این آزادی استفاده کنید .

. اینکه از مهارت ها و دانش شخصی تان بطور کامل استفاده کنید .

 

۲-بعد تصمیم بگیرید چه کاری برای شما مناسب است .

از خودتان سوال های زیر را بپرسید :

. می خواهم با وقتم چه کار کنم ؟

. چه مهارت های فنی یاد گرفته ام یا دارم ؟

. بقیه فکر می کنند من برای چه کاری خوب هستم ؟ ( به درد چه کاری می خورم ؟ )

. آیا خانواده ام از من پشتیبانی می کنند ؟

. چقدر وقت دارم تا یک کسب و کار موفق را اداره کنم ؟

. آیا سرگرمی یا علاقه ای دارم که قابل عرضه باشد و بتواند برایم دارآمد زدایی کند ؟

 

۳-هدف کاری تان را مشخص کنید .

تحقیق کنید و به این سوال ها پاسخ دهید :

. دوست دارم چه کسب و کاری را آغاز کنم ؟

. می خواهم چه کالایی یا خدماتی عرضه کنم ؟

. آیا ایده ام عملی است ، و آیا نیازی را برطرف می کند ؟

. رقبای من چه کسانی هستند ؟

. مزیت نسبی کسب و کار من در مقابل شرکت های موجود چیست ؟

. آیا من می توانم خدمات بهتری ارائه دهم ؟

 

۴-قدم آخر قبل از برنامه ریزی استراتژی کاری تان ، تهیه یک چک لیست برای قبل از شروع کاری تان است .

باید به این سوال ها پاسخ دهید :

. از کدامیک از مهارت ها و تجاربم می توانم در کارم استفاده کنم ؟

. از چه ساختار قانونی برای کسب و کارم استفاده خواهم کرد ؟

. اسناد تجاری کسب و کارم را چگونه تهیه می کنم ؟

. به چه تجهیزات یا حمایت هایی نیاز خواهم داشت ؟

. تکلیف درآمد ماهیانه خودم چه می شود ؟

چطور به خودم حقوق خواهم داد ؟

. چقدر سرمایه لازم دارم ؟

. منبع مالی ام کجا خواهد بود ؟

. محل کارم باید چه شرایطی داشته باشد و کجا خواهد بود ؟

. نام کسب و کارم را چه می گذارم ؟

ابتدای یک راه طولانی

و جواب شما به این سوالات تازه شما را در ابتدای را پر وپیچ و خم دنیای تجارت و کسب و کار قرار خواهد داد و به شما کمک می کند تا یک طرح تجاری جامع و کامل آماده کنید و از آن مثل یک نقشه از پیش کشیده شده برای عملکردهای تجاری ، مدیریتی و سرمایه گذاری استفاده کنید و به گنج اداره یک کسب و کار موفق IT برسید .

ديدگاه ها: